نکته مهمي که بايد بدانيد اين است که قلب پروژکتور، لامپ ديتا پروژکتور آن است که بر حسب ساعت بيان مي‎شود و گران ترين قطعه‎ي مصرفي آن محسوب مي‎شود.

يکي از مشکلات رايج ديتا پروژکتورها سوختن لامپ آن‎هاست. لامپ هر دستگاه قطعه‎اي کاملا مصرفي است که پس از مدت زمان مشخصي به پايان عمر خود مي‎رسد. اين مدت زمان در درجه اول به عدد اعلام شده کارخانه توليدي برمبناي ساعت و در درجه دوم به نحوه استفاده و کاربري دستگاه بستگي دارد. از آنجائيکه لامپ ديتا پروژکتورها نور بسيار زيادي توليد مي‎کند به همين دليل از حساسيت زيادي برخوردار است.

به طور معمول ميانگين عمر لامپ (projector lamp) پروژکتور‎ها بيش از 2000 ساعت است. بنابراين به خاطر قيمت بالايي که دارد ، عمر لامپ يکي از فاکتور‎هاي مهم محسوب مي‎شود. شايان ذکر است که نسل جديد پروژکتورها، ساختاري بدون لامپ جيوه‎اي دارند و از تکنولوژي ترکيبي LED و ليزر براي پردازش تصوير استفاده مي‌کنند. گفته مي‎شود که اين تکنولوژي عمر مفيد دستگاه را از 4 هزار ساعت به 20 هزار ساعت نيز افزايش مي‌دهد. 

اجازه بدهيد که بحث مان را از رايج‎ترين مشخصه‎هاي عمر لامپ پروژکتورهاي سينماي خانگي و تجاري شروع کنيم :

– عمر لامپ در حالت عادي: 4000-3000 ساعت

– در حالت صرفه جويي يا اکو 5000-4000 ساعت است.

بخاطر داشته باشيد که با نزديک شدن به پايان عمر لامپ پروژکتور، کيفيت تصوير به طور قابل ملاحظه‎اي تيره و تار مي‎شود. در اينجا، سعي مي‎کنيم که اين نکته را مورد توجه قرار دهيم.

آيا مقدار کاهش شدت نور به 50 درصد رسيده است؟ پي بردن به اين نکته راحت است. اتاقي را در نظر بگيريد، دو لامپ 100 واتي با کليد جداگانه را در روي ديوار تصور کنيد. در ابتدا هر دو لامپ را روشن کنيد. اکنون يکي از لامپ ها را خاموش کنيد. بسيار خوب !! 50 درصد از نور کم شد. شرط مي‎بندم که مي‎توانيد اين را در ذهن‎تان تصور کنيد.

فکر بدي نيست که وقتي يک پروژکتور و صفحه نمايش خريداري مي‎کنيد ، در وقت نو بودنش مي‎توانيد با تنظيم حالت صرفه جويي از تماشاي آن لذت ببريد. در اکثر پروژکتورها 35-20 درصد نور کمتري در حالت معمولي برخوردارند.

سوالات احتمالي در مورد ميزان روشنايي و عمر لامپ ديتا / ويدئو پروژکتور

1- تصوير پروژکتور به نظر تيره و تار شده است ،يعني چه مشکلي پيش آمده است ؟

ممکن است زمان تعويض لامپ فرا رسيده باشد . وقتي که مدت زيادي از عمر لامپ‎ها مي‎گذرد ، تصوير تيره و تار مي‎شود. بعضي از پروژکتورها داراي تايمري براي اعلام ساعات مصرفي هستند. لطفاً جهت کسب اطلاعات بيشتر به دفترچه راهنماي دستگاه خود مراجعه کنيد.

2- چکار کنم تا عمر لامپ ديتا پروژکتور طولاني تر شود؟

2-1براي افزايش عمر لامپ مي‎توانيد چندين کار را انجام دهيد. به طور مثال، اجازه ندهيد پروژکتور بيش از حد گرم شود. مطمئن شويد که در نزديکي ورودي و خروجي منافذ کافي وجود داشته باشد. لازم به توضيح است که لامپ‎هايي که قبل از تعداد ساعات پيشنهادي خراب مي‎شوند، معمولا به نحوي تحت تاثير فشار دما قرار گرفته‎اند. وقتي که پروژکتورتان را در کلاس درس و يا اتاق هيئت مديره نصب مي‎کنيد مطمئن باشيد که فضاي فراواني بين فن‎هاي خنک‎کننده پروژکتور با انواع سقف‎ها، ديوارها يا قسمت‎هاي محصور وجود داشته باشد. به طور معمول 60 سانتيمتر مقدار خوبي براي فضاي تهويه است تا از گرم شدن بيش از حد لامپ‎ها جلوگيري کند.

2-2پروژکتور خود را در يک محيط تميز و نسبتا دور از گرد و غبار استفاده کنيد.

2-3در صورتي که گرد و غبار و يا آلودگي زيادي در اتاق وجود دارد، هوا را هر 3 ماه و يا حتي زودترتميز کنيد.

2-4با توجه به طول عمر لامپ، زماني پروژکتور خود را روشن کنيد که بخواهيد از آن استفاده کنيد. در ضمن از روشن و خاموش کردن مکرر آن خودداري کنيد.

2-5از وارد آمدن هر گونه شوک به لامپ و يا پروژکتور اجتناب کنيد.

2-6اگر ويژگي تبديل به حالت صرفه‎جويي يا اکو براي افزايش عمر لامپ وجود دارد، از آن استفاده کنيد. در اکثر مواقع، شما 50 درصد افزايش در عمر لامپ را تنها با 20 درصد کاهش در ميزان روشنايي بدست خواهيد آورد.

2-7اجازه بدهيد که فن دستگاه، همچنان قبل از خاموش کردن و از برق کشيدن دستگاه کار کند. تنها استثناء در صورتي وجود دارد که پروژکتور طوري طراحي شده باشد که حتي پس از خاموشي دستگاه، همچنان به خنک کردن سيستم ادامه دهد.

2-8هر چند وقت يکبار فن دستگاه را چک کنيد که سالم باشد، اگر متوجه شديد فن دستگاه صدايش فرق کرده است يا هواي کمتري به بيرون ميفرستد، حتما ويدئو پروژکتور را به نمايندگي معتبر جهت تعمير ببريد. وظيفه فن اين است که با گردش هواي شديد در پروژکتور گرماي آن را خارج کند، اگر اندکي خلل در کار فن ايجاد شود دماي لامپ بالا رفته و به سرعت مي‎سوزد.


شرکت مهندسی نوآوران تحقیق لامپ ,کنيد ,پروژکتور ,دستگاه ,ساعت ,مي‎شود ,استفاده کنيد ,ميزان روشنايي ,لامپ ديتا ,وجود دارد، ,خاموش کردن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عکس و تصاویر جدید|عکس نوشته|پیامک|تک جم کانال تلگرام اپکس لجند موبایل علاج با دعاهای شرعی از قرآن و سنت پادشاه اینترنت sullivanhtyzn337 Webbplats اپل کیک،دنیای اپل ««دَ لـــــــنـــوِشــــــتـــه هــــائ نــــــاّخــــِوُانــــدّه»»