يکي از گران قيمت ترين قطعات پروژکتور، و يکي از مواردي که در طول عمر پروژکتور احتمالا به تعويض نياز پيدا مي کند لامپ ديتا پروژکتور است .

از آنجايي که اين لامپ ها گران هستند ؛ عاقلانه است تدابير پيشگيرانه را اتخاذ کنيد که تا جايي که ممکن است از لامپ پروژکتورتان بيشترين استفاده را ببريد.

موارد زير فهرستي از مواردي است که مي توانيد به کار ببريد تا مطمئن شويد که بيشترين کارايي را از عمر لامپ پروژکتور بدست مي آوريد.

نکاتي براي افزايش طول عمر لامپ ديتا پروژکتور

يکي از ساده ترين روشها براي افزايش تعداد ساعات کار لامپ پروژکتور، اين است که درصورت امکان ،پروژکتور را در حالت اقتصادي يا صرفه جويي قرار دهيد. منظور اين است که لامپ براي مدت طولاني تري در وضعيت درخشندگي کمتر کار مي کند. در صورت نمايش تصوير ،واضح است که حالت صرفه جويي ، باعث کاهش کيفيت تصوير مي شود.

علت شکسته شدن لامپ ويدئو پروژکتور

لامپ هايي که قبل از تعداد ساعات پيشنهادي خراب مي شوند، معمولا به نحوي تحت تاثير فشار دما قرار گرفته اند. وقتي که  ديتا پروژکتورتان را در سينماي خانگي ؛کلاس درس و يا اتاق هيئت مديره نصب مي کنيد مطمئن باشيد که فضاي فراواني بين فن هاي خنک کننده پروژکتور با انواع سقف ها ،ديوارها ؛ يا قسمت هاي محصور وجود داشته باشد. به طور معمول 60 سانتيمتر مقدار خوبي براي فضاي تهويه است تا از گرم شدن بيش از حد لامپ ها جلوگيري کند.

 زماني که پروژکتور  را روشن مي کنيد، حداقل پنج دقيقه قبل از خاموش شدن آن صبر کنيد تا  فن دستگاه به درستي خنک شود. بعد از خنک شدن  فن پروژکتور مي توايند آن را از برق کشيده و در محل مورد نظر نگهداري کنيد.

بخاطر داشته باشيد که ( در برخي از مدلهاي قديمي تر) هميشه قبل از خاموش کردن پروژکتور وکشيدن آن از برق، اجازه بدهيد که ديتا پروژکتور به طور کافي خنک شوند. حتي در صورتيکه از لامپ پروژکتور هم استفاده نکرده ايد ، باز هم خيلي داغ هستند، بنابراين فن هاي پروژکتور بايد براي خنک کردن کافي لامپ همچنان کار کنند. در صورتيکه کابل را از پريز قطع کنيد ،فن هاي پروژکتور ديگر فاقد برق هستند و کار نمي کنند ، بنابراين لامپ ها براي مدت طولاني تر داغ باقي مي مانند. اين باعث کوتاهي عمر لامپ مي شود.

مسير دريچه ورودي و خروجي هوا را مسدود نکنيد و نيز نبايد کاغذها را روي پروژکتور يا در مسير تهويه دستگاه قرار دهيد.

بايد سعي کنيد که تا زمان خنک شدن درست لامپ ديتا پروژکتور همان طور که در بالا به آن اشاره شد ، از حرکت دادن پروژکتور اجتناب کنيد، وقتي که لامپ پروژکتور داغ تر مي شود ، رشته هاي لامپ آسيب پذيرتر مي شود ، بنابراين هر کاري که مي خواهيد انجام دهيد تا اين سطح ارتعاش لامپ دست کم به حداقل برسد.

اگر بارها پروژکتور را روشن و خاموش مي کنيد،اين کار هم مي تواند عمر لامپ را کم کند.هنگامي که برق پروژکتور روشن است موجي از انرژي از بالاست(ballast) پروژکتور به سمت لامپ هدايت مي شود. تکرار اين کار باعث آسيب زدن به رشته لامپ مي شود.

همانطور که در بخش تميز کردن و نگهداري شرح داده شد ، تميز نگه داشتن ها باعث به جريان افتادن هوا در اطراف پروژکتور مي شود. همچنين باعث خنک نگه داشتن لامپ براي اجتناب از فشار دما مي شود. بعضي از لامپ هاي پروژکتور داراي هاي از قبل نصب شده مي باشند که درست مثل هاي معمولي پروژکتورها بايد به طور مرتب تميز و نگهداري شوند.

 در بسياري از مواقع در پايان عمر لامپ پروژکتور ها، به علت عدم توجه کاربران به آلارم يا هشدار دستگاه، لامپ در داخل ويدئو پروژکتور مي ترکد. لازم به ذکر است ترکيدگي لامپ باعث آسيب رساندن به ساير قطعات داخلي پروژکتور مي گردد.

شايان ذکر است که تميز نگه داشتن  ويدئو پروژکتورنقش مهمي در خنک نگه داشتن لامپ دستگاه و در نتيجه کاهش دماي داخلي دارد و تميز کردن منظم آن ها را مي طلبد.


شرکت مهندسی نوآوران تحقیق لامپ ,پروژکتور ,کنيد ,باعث ,تميز ,ديتا ,لامپ پروژکتور ,ديتا پروژکتور ,براي افزايش ,ويدئو پروژکتور ,باعث آسيب منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گم گشته در شهر سوما پژوهی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان Green Fire 98music07 فلزیاب کرمانشاه